ΓΩΝΙΑ ΛΗΨΗΣ
Η επιλογή της γωνίας λήψης επηρεάζει την αίσθηση του φωτογραφικού αποτελέσματος. Μια φωτογράφηση από το ύψος του ματιού παραπέμπει σε μια «αντικειμενική», ρεαλιστική απεικόνιση του χώρου, καθώς πλησιάζει στην αίσθηση που έχει το ανθρώπινο μάτι. Μια φωτογράφηση του θέματος από χαμηλότερο ύψος ή από κάποιο ψηλό σημείο παρατήρησης θα μας δώσει μια πιο υποκειμενική ή δυναμική αίσθηση του χώρου.
Μια μετωπική φωτογράφηση με τον άξονα της μηχανής κατακόρυφο, διατηρεί τις οριζόντιες και κατακόρυφες γραμμές του κτιρίου παράλληλες. Η στροφή της κάμερας προς τα επάνω για να περιλάβει μεγαλύτερο τμήμα του κτιρίου αλλάζει την προοπτική και οι κατακόρυφες γραμμές του κτιρίου συγκλίνουν.
Με τη χρήση ειδικών φακών ή ειδικών μηχανών (τύπου φυσούνας) μπορούν να διορθωθούν οι παραμορφώσεις της προοπτικής.
ΑΛΛΑΓΗ ΕΣΤΙΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ
Διατηρώντας το ίδιο σημείο παρατήρησης και αλλάζοντας φακό (ευ-ρυγώνιο, κανονικό και τηλεφακό) άρα και εστιακή απόσταση, τότε το αίσθημα του χώρου στο αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ
Ένα από τα βασικά φωτογραφικά εργαλεία για την επίτευξη συγκεκριμένων αισθητικών ή εκφραστικών αποτελεσμάτων είναι ο τρόπος χρήσης του διαφράγματος για την επιλογή του βάθους πεδίου. Για παράδειγμα, με την επιλογή ενός ανοιχτού διαφράγματος μπορούμε να κρατήσουμε εστιασμένο μόνο το τμήμα της φωτογραφίας που μας ενδιαφέρει και το υπόλοιπο να είναι ασαφές. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε να απομονώσουμε το κύριο θέμα από τον περίγυρο.
Η δημιουργία φωτογραφιών με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο βάθος πεδίου μπορεί να παράξει μια αίσθηση του χώρου, η οποία διαφέρει ριζικά από την αίσθηση που προκύπτει από την ανθρώπινη όραση. Το ανθρώπινο μάτι, σε συνεργασία με τον εγκέφαλο, παρέχει την δυνατότητα ακριβούς απεικόνισης ολόκληρου του ορατού πεδίου.
Η επιλογή της γωνίας λήψης επηρεάζει την αίσθηση του φωτογραφικού αποτελέσματος. Μια φωτογράφηση από το ύψος του ματιού παραπέμπει σε μια «αντικειμενική», ρεαλιστική απεικόνιση του χώρου, καθώς πλησιάζει στην αίσθηση που έχει το ανθρώπινο μάτι. Μια φωτογράφηση του θέματος από χαμηλότερο ύψος ή από κάποιο ψηλό σημείο παρατήρησης θα μας δώσει μια πιο υποκειμενική ή δυναμική αίσθηση του χώρου.
Μια μετωπική φωτογράφηση με τον άξονα της μηχανής κατακόρυφο, διατηρεί τις οριζόντιες και κατακόρυφες γραμμές του κτιρίου παράλληλες. Η στροφή της κάμερας προς τα επάνω για να περιλάβει μεγαλύτερο τμήμα του κτιρίου αλλάζει την προοπτική και οι κατακόρυφες γραμμές του κτιρίου συγκλίνουν.
Με τη χρήση ειδικών φακών ή ειδικών μηχανών (τύπου φυσούνας) μπορούν να διορθωθούν οι παραμορφώσεις της προοπτικής.
ΑΛΛΑΓΗ ΕΣΤΙΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ
Διατηρώντας το ίδιο σημείο παρατήρησης και αλλάζοντας φακό (ευ-ρυγώνιο, κανονικό και τηλεφακό) άρα και εστιακή απόσταση, τότε το αίσθημα του χώρου στο αποτέλεσμα είναι διαφορετικό.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ
Ένα από τα βασικά φωτογραφικά εργαλεία για την επίτευξη συγκεκριμένων αισθητικών ή εκφραστικών αποτελεσμάτων είναι ο τρόπος χρήσης του διαφράγματος για την επιλογή του βάθους πεδίου. Για παράδειγμα, με την επιλογή ενός ανοιχτού διαφράγματος μπορούμε να κρατήσουμε εστιασμένο μόνο το τμήμα της φωτογραφίας που μας ενδιαφέρει και το υπόλοιπο να είναι ασαφές. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε να απομονώσουμε το κύριο θέμα από τον περίγυρο.
Η δημιουργία φωτογραφιών με μικρό, μεσαίο ή μεγάλο βάθος πεδίου μπορεί να παράξει μια αίσθηση του χώρου, η οποία διαφέρει ριζικά από την αίσθηση που προκύπτει από την ανθρώπινη όραση. Το ανθρώπινο μάτι, σε συνεργασία με τον εγκέφαλο, παρέχει την δυνατότητα ακριβούς απεικόνισης ολόκληρου του ορατού πεδίου.
0 Σχόλια