Ιμπρεσιονιστές ήταν η πρώτοι ζωγράφοι που απεικόνισαν την καινούργια πόλη. Πράγματι το Παρίσι ξανά χτισμένο από τον Ωσμάν ήταν η πιο σύγχρονη πόλη της Ευρώπης. Οι ζωγράφοι δεν ήθελαν μόνο να δείξουν τις χαρακτηριστικές γωνιές της πόλης, αλλά απεικόνιζαν και τη νέα άνετη ατμόσφαιρα στα πλατιά βουλεβάρτα και στις ανοιχτές πλατείες, καθώς και σκηνές της καθημερινής ζωής. Βλέποντας τις όχθες του Σηκουάνα, τα πάρκα και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, οι ιμπρεσιονιστές έβλεπαν την πόλη σαν κάτι ζωντανό. Εδιναν ιδιαίτερη προσοχή σε δημόσιες εκδηλώσεις. Οι εικόνες του Παρισιού, όπως φαίνονται στους πίνακες του μονέ η του Μανε, του Ρενουάρ ή του Καΐγμποτ, μας λένε πολλά περισσότερα για τη ζωή σε μία βιομηχανική πόλη από ότι ένα βιβλίο ιστορίας. Ενώ οι παραδοσιακοί ζωγράφοι απεικόνιζαν τις πολεις από ευρεία οπτική γωνία, οι ιμπρεσιονιστες εξερεύνησαν κάθε πτυχή συμπεριλαμβανομένων και των πιο μακρινών προαστίων και των πιο φτωχών συνοικιών, οι οποίες έγιναν ένα από τα σημαντικότερα θέματα των καλλιτεχνικών σπουδών τους
Η πρώτη εντύπωση
Claude Monet, Impression Sunrise , 1872, Oil on Canvas |
Κόσμος
Αντίθετα με τους στενούς δρόμους του μεσαιωνικού κέντρου της πόλης τα πλατιά βουλεβάρτα ήταν πάντα γεμάτα κόσμο. Οι ιμπρεσιονιστές απεικόνιζαν τον κόσμο και ήταν οι πρώτοι που ζωγράφισαν την πόλη αυτή που έμενε ζωντανή ακόμα και όταν έπεφτε το σκοτάδι.
Τοπία
Για να φανει η ευρυχωρία της πόλης οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφιζαν πολλές σκηνές ειδωμένες από ψηλά. Από αυτές μπορούμε να εκτιμήσουμε τους μεγάλους νέους χώρους που δημιουργήθηκαν κατά την ανοικοδόμηση του Παρισιού. Αλλά ελκυστικα θεματα ηταν οι γεφυρες, τα απαραίτητα περάσματα πάνω από τον ποταμό
0 Σχόλια